Tuotteet

Jälkiuritus ja uudelleenpinnoitus

PIDENNÄ RENKAIDESI KÄYTTÖIKÄÄ!

Vastauksia kysymyksiisi Jälleenuritus ja pinnoitukseen:

MICHELIN-renkaiden runko on suunniteltu niin, että sille voi tehdä useamman jälkiurituksen ja uudelleenpinnoituksen. Toimintaasi mukautuvan ammattimaisen hallinnan ansiosta voit optimoida tuottavuutesi täysin turvallisesti. Ja samalla suojella ympäristöä.

Vähennä kokonaiskilometrikustannuksia.
Jälkiurituksen ja MICHELIN Remix®-uudelleenpinnoituksen ansiosta teet huomattavia kustannussäästöjä!
Jälkiuritettu rengas takaa jopa 10 % paremman pidon(1), 25 % enemmän ajokilometrejä(2) ja jopa 2 litran polttoainesäästöt 100 kilometriä kohti.(3).
Uudelleenpinnoitetun renkaan suorituskyky vastaa uuden renkaan suorituskykyä, mutta se maksaa noin 40 % vähemmän,(4) ja sillä voi ajaa yhtä paljon kilometrejä.
Suojele ympäristöä.
Vastuullisena ammattilaisena säästät polttoainetta ja raaka-aineita, ja vähennät jätteiden määrää käyttämällä renkaita monta kertaa uudelleen.

  • (1) Verrattuna samoissa mutta kuluneissa renkaissa havaittuihin suorituskykyihin. MICHELIN-lähteet - Testi suoritettu kiillotetulla betonilla
  • (2) TNPF -suositukset - huhtikuu 2013
  • (3) Virkamiehen vertailevassa testissä havainnoima 1,94 l/100 km. Testi suoritettu kesäkuussa 2007 Michelinin teknologiakeskuksessa Ladoux'ssa, Ranskassa.
  • (4) Vuoden 2014 sisäisten lähteiden hintatiedot ja Internetin hintatiedot ulkoisen organismin toimesta vuonna 2014.

Michelin-renkaiden jälkiuritus tarkoittaa renkaan urasyvyyden lisäämistä. Se on 100% turvallinen menetelmä, jolla saavutetaan optimaalinen kilometritulos, vähennetään polttoaineenkulutusta ja lisätään renkaan pitoa. Jälkiuritus voidaan suorittaa kahdesti: kun rengas on uusi ja kun se on Remix-uusittu.

MIKSI JÄLKIURITUS?

AMMATTILAISEN SUORITTAMA JÄLKIURITUS TUO

KOLME ETUA
RASKAILLE AJONEUVOILLE:
Infographie recreusage

AMMATTILAISEN SUORITTAMALLA JÄLKIURITUKSELLA
EI OLE VAIKUTUSTA SIIHEN, HYVÄKSYTÄÄNKÖ RUNKO UUDELLEENPINNOITUKSEEN

Lisätietoa osoitteessa: Valkoinen kirja tai DESIGNED FOR MORE

(1) Verrattuna vastaaviin, kuluneisiin renkaisiin. Michelin-referenssi - Testi kiillotetulla betonilla.
(2) Esimerkki ajoneuvoyhdistelmästä, jolla ajetaan 120 000 km vuodessa ja jossa jälkiuritettujen renkaiden osuus on 25%.
(3)Michelinin sisäiset viitteet: Markkinoiden 4 standardikoon keskimääräiset painot (315/80 R 22.5 ; 315/70 R 22.5 ; 385/65 R 22.5 ; 13 R 22.5).

Lisää turvallisuutta!

Michelin suosittelee jälkiuritusta, kun kulutuspinnassa on syvyyttä jäljellä 2–4 mm.

Ammattimiehen suorittama jälkiuritus on turvallinen menetelmä, koska se on otettu huomioon jo renkaan suunnitteluvaiheessa. Suositustemme mukaisesti tehty jälkiuritus ei vaurioita rengasta ja rengas on turvallinen käytössä.

Optimoitu pito

Jälkiurituksen jälkeen kuviopalojen reunat ovat teräviä (kuviosyvyys 6-8 mm). Kuviosyvyys vastaa arviolta puoliksi kulunutta kuorma-auton rengasta.Jälkiuritus parantaa renkaan pito-ominaisuuksia ja lisää turvallisuutta.

picto-recreusage_adherence

Jälkiurituksen ansiosta renkaan sivuttaispito ja vetoteho paranevat noin 10 % (1).

(1) Michelin-referenssi - Testi kiillotetulla betonilla, lähes sama kkitkakerroin kuin jäällä.

Pidempi käyttöikä

picto-recreusage_kilometres

Jälkiuritus syventää renkaan kuviouria. Uusi 6-8 mm urasyvyys voi lisätä renkaan käyttöikää jopa 25 % !

Vähemmän polttoainetta!

picto-recreusage_litre

Vierinvastus vaikuttaa suoraan polttoaineenkulutukseen.

Jälkiuritus suoritetaan, kun renkaan vierinvastusominaisuudet ovat parhaimmillaan. Kuviourat eivät ole niin syvät ja ne kuluvat hitaammin. Kulutuspintakuvio muuttaa vähemmän muotoaan kosketuksissa tienpintaan, rengas kuumenee vähemmän ja vierinvastus vähenee, mikä alentaa polttoaineenkulutusta.

Jälkiuritus auttaa pidentämään renkaitten käyttöikää ja alentamaan polttoaineenkulutusta.

Ympäristön huomioiminen!

picto-recreusage_tonne

Michelin-renkaiden jälkiuritus auttaa alentamaan polttoaineenkulutusta ja vähentämään CO2-päästöjä jopa 1,6 tonnia vuodessa 2, säästäen näin ympäristöä.

picto-recreusage_kilo

4 jälkiuritettua rengasta merkitsee yhden uuden Michelin-renkaan säästöä: 70 kg vähemmän raaka-aineita3 ja yksi rengasrunko, jota ei hävitetä jätteenä.

2 Esimerkki ajoneuvoyhdistelmästä, jolla ajetaan 120 000 km vuodessa ja jonka jälkiuritetuilla renkailla voidaan ajaa 25 % enemmän.
3 Michelinin sisäiset viitteet: Markkinoiden 4 standardikoon keskimääräiset painot (315/80 R 22.5; 315/70 R 22.5; 385/65 R 22.5; 13 R 22.5).]

Lainsäädäntö

Michelin-renkaiden jälkiuritus suoritetaan EU:n lainsäädännön ja Euroopan maissa voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Useimpien maiden lainsäädännössä tarkennetaan, että kuorma-autonrengas voidaan jälkiurittaa, jos renkaan sivuun on merkitty ”regroovable” tai U-symboli ja jälkiurituksen suorittavat ammattilaiset ohjeiden mukaisesti.

ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organisation) suosittelee jälkiuritusta.

MICHELIN Remix® -uudelleenpinnoitus pidentää renkaidesi suorituskykyä. Ja mikä vielä parempaa, uudelleenpinnoituksen ansiosta säästät kustannuksissa ja lisäät renkaiden käyttöjoustavuutta taaten kestävää kuljetusta.

MICHELIN Remix® -uusittu rengas on yhtä suorituskykyinen kuin uusi MICHELIN-rengas muun muassa turvallisuudessa, kestävyydessä ja pitkäikäisyydessä. Uudelleenpinnoitettu rengas takaa:

MIKSI
UUDELLEENPINNOITUS?

KUSTANNUSSÄÄSTÖILLÄ ON TÄRKEÄ ROOLI
KESTÄVILLÄ KULJETUSMARKKINOILLA JA NE TEKEVÄT
RENKAIDEN KÄYTÖSTÄ JOUSTAVAMPAA

... Turvallisuudesta tinkimättä

Lisätietoa osoitteessa: Valkoinen paperi tai DESIGNED FOR MORE

(1) Sisäiset testit 2013. MICHELIN REMIX –renkaan käyttöikä= 97% uuden, samankokoisen renkaan käyttöiästä.
(2) Euroopan keskimääräiset sisäiset hintatiedot 2014 sekä ulkoisen organisaation suorittama Internet-hintatutkimus 2014.
(3) 350 pinnoitus/uusi rengas –yhdistelmää saatavilla MICHELIN Remix® -pinnoituksen ansiosta.
(4) MICHELIN Remix® pinnoitukseen tarvitaan keskimäärin vain 20kg raaka-aineita, mikä merkitsee 70% säästöä uuden renkaan ostohintaan verrattuna.

Enemmän kustannussäästöjä

rechapage_economie

MICHELIN Remix® -uusittu rengas tarjoaa jopa 100 % ajettuja kilometrejä*, ja se maksaa vain noin 60 % uuden MICHELIN**-renkaan hinnasta. Tuplasti säästöjä!
Lisäksi rungon laadun ansiosta MICHELIN-renkaat voidaan uudelleenpinnoittaa useamman kerran. Tehokas keino kustannusten optimoimiseen.

* Perustuu havaintoon, että suurin osa uusien MICHELIN-renkaiden ja uusittujen MICHELIN Remix® -renkaiden mitoista, sekoituksista ja kumin määrästä ovat samoja
** Vuoden 2014 sisäisten lähteiden hintatiedot ja Internetin hintatiedot ulkoisen organismin toimesta vuonna 2014

Enemmän joustavuutta

rechapage_souplesse

MICHELIN Remix® uudelleenpinnoitus on joustava ratkaisu, koska se tarjoaa parhaan hyödyn renkaistasi ja mahdollistaa niiden hyödyntämisen pidempään.
Uudelleenpinnoitettu rengas tarjoaa useita asennus- ja sijaintivaihtoehtoja. Voit käyttää rengasvarastoasi mahdollisimman tehokkaasti.
MICHELIN Remix®-uusinnan ansiosta voit myös mukauttaa renkaan kuviot omiin käyttötarpeisiisi. Michelin-jälleenmyyjäsi voi tarjota jopa 350 eri yhdistelmää!

Ympäristöystävällisempi

rechapage_environnement

Uudelleenpinnoitus säästää ympäristöä. MICHELIN Remix® pidentää renkaidesi käyttöikää ja vähentää uusien käytettyjen renkaiden määrää.
Huomaa myös, että uudelleenpinnoitus säästää raaka-aineiden kulutusta.
MICHELIN Remix®-uudelleenpinnoitus on 50 kiloa vähemmän raaka-aineita. Tarvittavaa materiaalia tarvitaan vain keskimäärin 20 kiloa, eli 70 % vähemmän raaka-aineita kuin uuden renkaan valmistukseen!

Lisätietoja uudelleenpinnoitetuista MICHELIN Remix®-renkaista

rechapage_performance

Michelin on kuorma-autojen renkaiden uudelleenpinnoituksen asiantuntija, joka on kehittänyt MICHELIN Remix®-tuotteen.
Tämä on ainutlaatuinen tietotaito, jolla kuluneen renkaan kulutuspinta korvataan ennakkoon katsastetussa ja valmistellussa MICHELIN-rungossa.
Toteutettu asiantuntijoidemme käyttämällä teollisella huipputeknologialla, MICHELIN-uudelleenpinnoitus vastaa kaikkiin turvallisuuteen, taloudellisuuteen ja ympäristöön liittyviin vaatimuksiisi.